Felanmälan

Bostäder och allmänna utrymmen

Vill du anmäla att något är trasigt eller ur funktion i allmänna utrymmen? Vänligen kontakta styrelsen via mejl ().
Styrelsen vill gärna granska alla sådana anmälningar innan de skickas vidare till vår förvaltare för att undvika extra kostnader.

Vill ni anmäla att något är trasigt eller ur funktion i er bostad och som borde gå på garanti så gör ni felanmälan via Sydsveriges formulär (dygnet runt) eller per telefon: 040-630 62 50 (vardagar kl. 07:00–16:00).

Foto på felet/ärendet måste bifogas anmälan.

 

Se nedan för Vitvaror & Bredband, TV & telefoni.

 

Akuta fel

Vid akuta ärenden som ej kan vänta t.ex. vattenläcka eller strömlös lägenhet är du välkommen att kontakta jouren.

Jourtelefon vardagar 16:00-07:00 samt helgdagar - 040-93 12 70 (Örestads bevakning). Vid användning av journumret kan det tillkomma extra kostnader för dig som boende om problemet är orsakat av dig själv, exempelvis borttappad nyckel eller ej åtgärdade fel som uppkommit på grund av egen vårdslöshet.

 

Obs! Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person, exempelvis vid vattenläcka eller strömlös lägenhet. Om felet inte är akut och kan hanteras som en vanlig felanmälan, rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan under vardagar kl. 07:00–16:00.

 

Vitvaror

Vitvaror felanmäls direkt till Siemens

Kontakta kundsupport via: www.siemens-home.bsh-group.com/se/kundservice/kontakt

Se även:
Garantibevis/kvitto Siemens Lägenhetshus
Garantibevis/kvitto Siemens Radhus

 

Media

Har du problem med Bredband, TV & telefoni skall du kontakta Tele2

Kontakta kundsupport via: https://www.tele2.se/kundservice/kontakt

Se även Välkomstbrev Brf Södra Sjöporten för hur du aktiverar tjänster

 

Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:

Ring 112